Descrição
The paper brings the discussion of the representations of black families in magazine ads and content posted on Instagram by the 10 most valuable brands in Brazil according to the Intebrand ranking, in the period of 2018-2020. Through intersectional semiotic analysis of the materials, we verified how black families are represented from the perspective of conjugality, race and sexual orientation. The results obtained, despite some counterintuitive points, prove the intersectional place of racism for black women from the perspective of loneliness, as well as the silencing of black homo affectivity, demonstrating how representations still do not contemplate complexities in black identity which is limited to a space of diversity.||O artigo discute as representações familiares negras em anúncios de revista e em conteúdos veiculados no Instagram pelas 10 marcas mais valiosas do Brasil, segundo o ranking Interbrand, no intervalo 2018-2020. Por meio da análise interseccional semiótica dos materiais, verificamos como são representadas as famílias negras, sob uma perspectiva de conjugalidade, racialidade e orientação sexual. Os resultados obtidos, apesar de alguns pontos contraintuitivos, comprovam o lugar interseccional do racismo para mulheres negras na perspectiva da solidão, bem como o silenciamento da homoafetividade negra, demonstrando como as representações ainda não contemplam complexidades na identidade negra, limitada a um espaço de diversidade.