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POLÍTICAS PÚBLICAS DE EDUCAÇÃO INTEGRAL: uma experiência na região oeste do estado de São Paulo
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Metadados
Descrição
Integral development is a right for all students in Brazil. Integral Education, as an ideal and as a training concept, aims to develop the student in an integral perspective and seeks to create integrated conditions between school, family, community and educational territories for this development. This text aims to: discuss the concepts present in the current proposal, relating them to integral education practices in municipalities in the western region of the state of São Paulo. The data presented here are the result of a process of training municipal managers and teachers on the theme of integral education, with data being sent for compilation and preparation of a document that constitutes guidelines for the development of practices that strengthen and consolidate Integral Education in the aforementioned municipalities. There was the introduction of discussion and reflection on the topic in the participating municipalities, which contributed to an understanding of the concept of Integral Education.||O desenvolvimento integral é um direito de todos os estudantes no Brasil. A Educação Integral, como um ideal e como um conceito formativo, visa desenvolver o estudante em perspectiva integral e procura criar condições integradas entre escola, família, comunidade e territórios educativos para esse desenvolvimento. Esse texto tem como objetivo: discutir as concepções presentes na proposta atual, relacionando com as práticas de educação integral de municípios da região oeste do estado de São Paulo. Os dados apresentados aqui são fruto de um processo de formação de gestores e docentes municipais sobre a temática da educação integral, com envio de dados para compilação e elaboração de um documento que se configure em diretrizes para desenvolvimento de práticas que fortaleçam e consolidem a Educação Integral nos referidos municípios. Houve a introdução da discussão e reflexão sobre o tema nos municípios participantes, que contribuiu para uma compreensão do conceito de Educação Integral.
Periódico
Colaboradores
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Abrangência
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Autor
Ariosi, Cinthia Magda Fernandes | Pelegrine, Sonia Maria
Data
2 de maio de 2024
Identificador
https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/educacaoemrevista/article/view/15369 | 10.36311/2236-5192.2024.v25.e024001
Idioma
Direitos autorais
Copyright (c) 2024 Educação em Revista | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
Fonte
Educação em Revista; v. 25 (2024): Fluxo Contínuo; e024001 | Educação em Revista; Vol. 25 (2024): Fluxo Contínuo; e024001 | Educação em Revista; Vol. 25 (2024): Fluxo Contínuo; e024001 | 2236-5192 | 1518-7926
Assuntos
Educação Integral | Educação de Tempo Integral. | Escola de Tempo Integral. | Desenvolvimento Integral.
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion