Descrição
After COVID-19 outbreak, the routine of parents, children and teachers needed to adapt to the new reality. Without the possibility of face-to-face meetings in the classroom, educational institutions started to use e-learning to continue the school year. Given this scenario of social isolation, the municipality of Guarulhos started offering educational activities through the Saberes em Casa Program, in partnership with TV Câmara. This paper aims to present the steps for the implementation of the program as a didactic resource in the Municipal Education System between March and June 2020 and the alternatives of the management team of an early childhood school to assist children during the suspension of face-to-face classes.||Com a chegada da pandemia da Covid-19, a rotina de pais, crianças e professores precisou se adequar à nova realidade. Sem a possibilidade dos encontros presenciais na sala de aula, as instituições de ensino passaram a recorrer às atividades a distância para dar seguimento ao ano letivo. Diante desse cenário de isolamento social, a Prefeitura Municipal de Guarulhos passou a oferecer atividades pedagógicas por meio do Programa Saberes em Casa, em parceria com a TV Câmara. Este artigo busca apresentar as etapas para a implementação do programa como recurso didático na Rede Municipal de Ensino entre os meses de março a junho de 2020 e as alternativas da equipe gestora de uma escola de Educação Infantil para atender as crianças durante a suspensão das aulas presenciais.