Descrição
Despite claims that the Gothic and other terror-related genres are produced and consumed primarily by men, and that they promote patriarchal values, there has been an important and long-standing tradition of Gothic fiction produced and consumed by women. From the 18th and 19th centuries, right up to more recent times, many women writers, particularly radical women writers, have been drawn to this narrative mode. It is from some of the earliest examples of Gothic novels, written between 1764 – 1820, in Great Britain, that this paper seeks to discuss matters of sexual politics in a group of novels primarily produced by women.||Apesar das afirmações de que o gótico e outros gêneros ligados ao terror são produzidos e consumidos principalmente por homens, e que promovem os valores patriarcais, há uma importante e duradoura tradição de ficção gótica produzida e consumida por mulheres. Desde os séculos XVIII e XIX até tempos mais recentes, muitas escritoras, especialmente escritoras radicais, foram atraídas por esse modo narrativo. A partir dos primeiros exemplos de romances góticos, escritos entre 1764 e 1820, na Grã-Bretanha, esse trabalho tem como objetivo discutir questões de política sexual em um grupo de romances produzidos principalmente por mulheres.