-
The disc We Shall Overcome and the spread of civil rights songs in the United States||El We Shall Overcome y la difusión de canciones a favor de los derechos civiles en los Estados Unidos||O disco We Shall Overcome e a propagação de canções pró-direitos civis nos Estados Unidos
- Voltar
Metadados
Descrição
This article analyses the disc We Shall Overcome. Songs of the “Freedom Riders” and the “Sit-ins”, recorded on April 1961 by Folkways Records, in New York city. It has twelve songs, seven in side I and five in side II, performed by The Montgomery Gospel Trio, The Nashville Quartet and Guy Carawan. The disc shows a part of the repertoire used during the civil rights movement actions in the United States. We aim to comprehend in which way some cultural traditions were mobilized and redrafted to attend the demands of the movement. Through the diffusion of songs in different ways, like books and discs, a lot of artists and mediators helped the consolidation and legitimation of a canon of songs, integrating a specific cultural tradition that was mobilized towards the most influent social movement of the country.||Este artículo analiza el álbum We Shall Overcome. Canciones de los “Freedom Riders” y los “Sit-ins”, grabadas en febrero de 1961 por el sello discográfico Folkways en la ciudad de Nueva York. Con doce canciones, siete en la cara A y cinco en la cara B, interpretadas por los grupos The Montgomery Gospel Trio y The Nashville Quartet y por el cantante Guy Carawan, el disco presenta una parte del repertorio utilizado durante eventos relacionados con el movimiento de derechos civiles en Estados Unidos. Nuestro objetivo es comprender cómo se movilizaron y reformularon las diferentes tradiciones culturales para satisfacer las demandas del movimiento. A través de la difusión de canciones en diferentes medios, como libros y discos, varios artistas y mediadores contribuyeron a la consolidación y legitimación de un canon de canciones, parte de una determinada tradición cultural, que se movilizó a favor del movimiento social más influyente del país. ||O presente artigo analisa o disco We Shall Overcome. Songs of the “Freedom Riders” and the “Sit-ins”, gravado em fevereiro de 1961 pela gravadora Folkways, na cidade de Nova Iorque. Com doze canções, sendo sete no lado A e cinco no lado B, interpretadas pelos grupos The Montgomery Gospel Trio e The Nashville Quartet e pelo cantor Guy Carawan, o disco apresenta uma parte do repertório utilizado durante os eventos relacionados ao movimento pelos direitos civis nos Estados Unidos. Nosso objetivo é compreender de que maneira distintas tradições culturais foram mobilizadas e reformuladas a fim de atenderem as demandas do movimento. Por meio da difusão de canções em diferentes suportes, como livros e discos, diversos artistas e mediadores contribuíram para a consolidação e legitimação de um cânon de canções, parte de uma determinada tradição cultural, que foi mobilizado em prol do mais influente movimento social do país.
ISSN
2316-7858
Periódico
Abrangência
United States; 1961 | Estados Unidos; 1961 | Estados Unidos; 1961
Autor
Arantes, Mariana Oliveira
Data
29 de abril de 2017
Formato
Identificador
https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/muspop/article/view/13019 | 10.20396/muspop.v4i1.13019
Idioma
Direitos autorais
Copyright (c) 2017 Mariana Oliveira Arantes
Fonte
Música Popular em Revista; Vol. 4 No. 1 (2015); 85-101 | Música Popular em Revista; Vol. 4 Núm. 1 (2015); 85-101 | Música Popular em Revista; v. 4 n. 1 (2015); 85-101 | 2316-7858
Assuntos
Estados Unidos | Música | Movimiento de derechos civiles | United States | Music | Civil rights movement | Estados Unidos | Música | Movimento pelos direitos civis
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | Texto | Text | Texto