-
Time and performance in the teaching work||Tempo e performance no trabalho docente
- Voltar
Metadados
Descrição
The emergence of a performative time, although it interacts with the unrestricted human dimensions to formal aspect of the formation process (Bildung), also reveals an instrumental rationality that treats the past as a means to legitimize the present technical act. The study rethink, from a philosophical point of view, the proper time of teacher training considering the performance as a precondition to the inevitable linguistic-expressive action in the world. Increasingly, the time appears as an important factor to performance, since the teaching work requires the creation attitudes, of recognition receptive values to otherness. Is necessary to think the time as inseparable from its language, according as provides new possibilities for critical aperture and renovation of educative work, giving new directions to performative act.||http://dx.doi.org/10.5902/1984644414250A emergência de um tempo que é performativo, embora interaja com as dimensões humanas irrestritas ao aspecto formal do processo de formação (Bildung), também revela uma racionalidade instrumental que trata do passado como meio para legitimar o agir técnico do presente. O ensaio repensa, de um ponto de vista filosófico, o tempo próprio da formação docente levando em consideração a performance como pressuposto inevitável à ação linguístico-expressiva no mundo. Cada vez mais, o tempo surge como um fator importante à performance, uma vez que o trabalho docente exige atitudes de criação e de reconhecimento de valores receptivos à alteridade. É necessário pensar o tempo como inseparável de sua linguagem, na medida em que fornece novas possibilidades de abertura crítica e renovação do trabalho educativo, conferindo novos sentidos ao agir performativo.
ISSN
1984-6444
Periódico
Autor
Conte, Elaine
Data
5 de novembro de 2014
Formato
Identificador
https://periodicos.ufsm.br/reveducacao/article/view/14250 | 10.5902/1984644414250
Idioma
Fonte
Educação (UFSM); educação, v. 39, n. 3, set./dez. 2014; 541-552 | 1984-6444
Assuntos
Human time; performance; technology; teacher formation. | Tempo humano; Performance; Tecnologias; Formação docente.
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion