-
The Artist is Present: the slyness of the visible||The Artist is Present: les astuces du visible||The Artist is Present: as artimanhas do visível
- Voltar
Metadados
Descrição
In this article I intend to reflect upon a specific experience: my participation in a performance created by Marina Abramović called “The Artist is Present”, occurred in March, 2010 at MoMA – Museum of Modern Art – in New York City. Through the development of this reflection various aspects will be examined, among them the question of presence and its relationship with sight. When the territory in question is associated with the Performative Arts, very often sight can generate deceptive implications, it can function as a sort of obstacle for the emergence of experiences.||Dans cet article, l’auteur propose une réflexion sur une expérience spécifique: sa participation à un spectacle créé par Marina Abramovic, intitulé “l’artiste est présent”, qui a eu lieu en Mars 2010 au MoMA – Musée d’Art Moderne – à New York City. Dans l’élaboration de cette réflexion, différents aspectsseront examinés, notamment la question de la présence et sa relation avec la vue. Lorsque ce territoire est associé aux arts performatifs, la vision peut très souvent générer des implications trompeuses, pouvant fonctionner comme une sorte d’obstacle à l’émergence d’expériences.||Este artigo se propõe a refletir sobre uma experiência específica: a minha participação em uma performance deMarina Abramović chamada The Artist is Present, ocorrida em março de 2010, no Museum of Modern Art (MoMA), na cidade de Nova Iorque. A partir dessa reflexão, vários aspectos são abordados, dentre eles, a questão da presença e a sua relação com a visão. Quando o campo em exame é o das artes da cena, muitas vezes, a visão pode ser enganadora, pode funcionar quase como um obstáculo para a instauração de experiências.
Colaboradores
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Abrangência
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Autor
Bonfitto (Universidade Estadual de Campinas, Campinas/SP, Brasil), Matteo
Data
16 de outubro de 2022
Formato
Idioma
Direitos autorais
Copyright (c) 2022 Revista Brasileira de Estudos da Presença
Fonte
Brazilian Journal on Presence Studies; Vol. 4 No. 1 (2014): jan./apr. 2014; 83-96 | Révue Brésilienne d'Études de la Présence; Vol. 4 No. 1 (2014): jan./abr. 2014; 83-96 | Révue Brésilienne d'Études de la Présence; Vol. 4 No 1 (2014): jan./abr. 2014; 83-96 | Revista Brasileira de Estudos da Presença; v. 4 n. 1 (2014): jan./abr. 2014; 83-96 | 2237-2660
Assuntos
Presence | Vision | Experience | Perception | Participation | Présence | Vision | Expérience | Perception | Participation | Presença | Visão | Experiência | Percepção | Participação
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion