Descrição
This article presents implications produced diacronically, at present, on the results of an investigation developed between the years 2016 and 2018, which was dedicated to the initial training in Physical Education / professional performance. Such implications result from placing the results of the investigation in the light of more recent resolutions of the National Education Council (CNE / CES nº 6/2018 and CNE / CP nº 2/2019). When presenting the main results of the referred investigation, the way in which they were produced is inventoried, soon afterwards, these are treated considering the highlighted resolutions. As the main resulting implication, the opportunity to offer an integrated degree and bachelor's degree in the same initial training course in Physical Education is highlighted, following the publication of resolution CNE / CES nº 6/2018.|| Este artigo apresenta implicações produzidas diacronicamente, no presente, sobre resultados de uma investigação desenvolvida entre os anos 2016 e 2018, que se dedicou à díade formação inicial em Educação Física/atuação profissional. Tais implicações resultam da colocação dos resultados da investigação à luz de resoluções mais recentes do Conselho Nacional de Educação (CNE/CES nº 6/2018 e CNE/CP nº 2/2019). Ao apresentar os principais resultados da referida investigação é inventariado o modo como foram produzidos, logo adiante, estes são tratados considerando as resoluções destacadas. Como principal implicação resultante está destacado a oportunidade de oferta integrada da licenciatura e do bacharelado no mesmo curso de formação inicial em Educação Física, a partir da publicação da resolução CNE/CES nº 6/2018.