Descrição
In the face of the emerging aging of contemporary society, the challenge is to compensate Education for this scenario. In a society in which old age expands quantitatively before the other stages of life, it is necessary to (re) signify the social role of the elderly society, in the formal and unformed spaces of Education. From a documentary and bibliographic survey, this article indicates social results of a state of knowledge, which indicates documents and considerations of authors that reflect on biographical (automatic) stories of individuals, especially the elderly. It is fundamental, our search for alternative ways of social inclusion of the elderly in the Education processes, an undeniable right of the whole society.||Diante do envelhecimento emergente da sociedade contemporânea, o desafio é repensar a educação para esse cenário. Em uma sociedade em que a velhice se amplia quantitativamente ante as demais etapas da vida, faz-se necessário (res)significar o papel social do idoso nos espaços formais e não formais da educação. Com base em um levantamento documental e bibliográfico, este artigo pretende socializar resultados de um estado do conhecimento que indica elementos documentais e considerações de autores que refletem sobre histórias (auto)biográficas dos sujeitos, especialmente dos idosos. É fundamental nossa busca por caminhos alternativos de inclusão social de idosos nos processos de educação, direito inegável de toda a sociedade.