Descrição
The inclusion of students with disabilities in Brazilian higher education is supported by legal mechanisms created over the past 30 years. Therefore, there is a great difficulty for universities to deal effectively with this target audience. In this way, this work aims to investigate the perceptions of teachers at a Federal University, regarding the educational inclusion of these students in an Biological Sciences degree course. Through the Collective Subject Speech method, it was possible to verify and discuss the challenges surrounding this issue, identifying that in addition to public policies, adequate teaching practice and the creation of actions by the university that are essential for the real inclusion of these students.||A inclusão de alunos com deficiência no Ensino Superior brasileiro é respaldada por aparatos legais criados ao longo dos últimos 30 anos. Apesar disso, nota-se grande dificuldade de as universidades lidarem de forma efetiva com esse público alvo. Desta forma, este trabalho tem por objetivo averiguar as percepções de docentes de uma universidade federal quanto à inclusão educacional destes alunos em um curso de licenciatura em ciências biológicas. Por meio do método do Discurso do Sujeito Coletivo, foi possível verificar e discutir os desafios que envolvem essa questão, identificando que, para além de políticas públicas, a prática docente adequada e a criação de ações pela universidade são essenciais para a real inclusão destes alunos.