-
Connections between National Associations, formative processes and educational policies for Art teaching: cartographies of a struggle||Conexões entre associações nacionais, processos formativos e políticas educacionais para o ensino da arte: cartografias de uma luta
- Voltar
Metadados
Descrição
This text is product of the reflections coming from the XXVIII CONFAEB - National Congress of the Art/Educators Federation of Brazil and the VI International Congress of Art Education, promoted by the Federation of Art Educators of Brazil in 2018, in Brasilia, with a thematic table on work that has been jointly undertaken by the Associations of Teaching and Research in Art, in the field of teacher training and in the debate about educational public policies for teaching and research in the field of Art in Brazil. Within the limits of this article, we will share a cartography of the Faebian actions and their dialogue with other associations in recent years, in an attempt to strengthen the debate on the expansion of actions for resizing educational public policies that address the epistemic field of Art / Education , in their different languages, Visual Arts, Dance, Music and Theater committed to the artistic, ethical and aesthetic processes of teaching and learning Art in different educational processes.||Este texto é produto das reflexões advindas do XXVIII CONFAEB – Congresso Nacional da Federação de Arte/Educadores do Brasil e do VI Congresso Internacional de Arte-Educação, promovido pela Federação de Arte-Educadores do Brasil no ano de 2018, em Brasília, que contou com uma mesa temática sobre trabalho que tem sido empreendido conjuntamente pelas Associações de Ensino e de Pesquisa em Arte, no campo da formação de docentes e no debate acerca das políticas públicas educacionais para o ensino e a pesquisa no campo da Arte no Brasil. Nos limites desse artigo, iremos partilhar uma cartografia das ações faebianas e seu diálogo com as demais associações nos últimos anos, na tentativa de fortalecimento do debate sobre a ampliação de ações para o redimensionamento de políticas públicas educacionais que tratam o campo epistêmico da Arte/Educação, em suas diferentes linguagens, Artes Visuais, Dança, Música e Teatro de forma compromissada com os processos artísticos, éticos e estéticos de ensinar e de aprender Arte em diferentes processos educativos.
Periódico
Colaboradores
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Abrangência
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Autor
Souza, Ana Paula Abrahamian de | Vidal, Fabiana Souto Lima
Data
16 de junho de 2019
Formato
Identificador
https://periodicos.ufrn.br/artresearchjournal/article/view/17411 | 10.36025/arj.v6i1.17411
Idioma
Direitos autorais
Copyright (c) 2019 Ana Paula Abrahamian de Souza, Fabiana Souto Lima Vidal (Autor)
Fonte
Art Research Journal: Revista de Pesquisa em Artes; Vol. 6 No. 1 (2019): Multidisciplinary Perspectives in the Field of Art | Dossier: ABRACE 20 Years: Celebrating Diversity | Dossier: XXVIII National Congress of the Art/Educators Federation of Brazil | ARJ – Art Research Journal: Revista de Pesquisa em Artes; v. 6 n. 1 (2019): Perspectivas multidisciplinares no campo da arte | Dossiê: ABRACE 20 Anos: Celebrando a Diversidade | Dossiê: XXVIII Congresso Nacional da Federação de Arte/Educadores do Brasil | 2357-9978 | 10.36025/arj.v6i1
Assuntos
art/education | national associations | public educational policies | formative processes | FAEB | arte/educação | associações nacionais | pol´íticas públicas educacionais | processos formativos | FAEB
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion