Descrição
This descriptive article proposes to observe the relations between the technologies of representation, production and reproduction of sound and image and the production of meanings in the theatrical performance The Shipwreck (2010). Recognizing the aesthetic relevance and the increasing presence of such technologies in the contemporary scene, we consider their implications on the modes of production and perception of actresses, actors. It is necessary to review the methodological frameworks for the training of actors and actresses today, since the classical references for theatrical studies do not consider the relations between human bodies and audiovisual technologies for the scene.||Este artigo descritivo propõe observar as relações entre as tecnologias de representação, produção e reprodução de som e imagem e a composição de sentidos na performance teatral O Naufrágio (2010). Reconhecendo a relevância estética e a crescente presença de tais tecnologias na cena contemporânea, consideramos suas incidências sobre os modos de produção e percepção de atrizes, atores. Ressalta-se a necessidade de se revisar os marcos metodológicos para a formação de atores e atrizes hoje, uma vez que os referenciais clássicos para os estudos teatrais não consideram as relações entre os corpos humanos e as tecnologias audiovisuais para a cena.