Descrição
Historically the Curriculum Component of Religious Education (RE) underwent distinct concepts and forms of expression in different historical contexts of Brazilian education. His identity is marked by the relations established between State, Church, Politics and Religion, which defined its nature and its social function. Currently, the RE, according to Art. 33 of the Law of Directives and Bases of National Education (LDB) No 9394/96 is binding offer for discipline in elementary school, optional registration, and integral part of the baric trailing of citizens constituted discipline normal hours of teaching in public schools with responsibility for ensuring respect for cultural diversity Religious in Brazil, without any form of proselytizing.||Historicamente o Componente Curricular de Ensino Religioso (ER) passou por distintas concepções e formas de expressão nos diferentes contextos históricos da educação brasileira. Sua identidade é marcada pelas relações que se estabeleceram entre Estado, Igreja, Política e Religião, as quais definiram sua natureza e sua função social. O Ensino Religioso na escola pública de hoje, segundo o Art. 33 da Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional (LDB) nº 9.394/96, em sua redação alterada pela Lei nº 9.475/97: é de matrícula facultativa, e parte integrante da formação básica do cidadão constituído disciplina dos horários normais das escolas públicas de ensino fundamental, assegurado o respeito à diversidade cultural e religiosa do Brasil, vedadas quaisquer formas de proselitismo. O intuito deste artigo é compreender a relação entre o Componente Curricular de ER e a Formação do Ser Humano na perspectiva da Interculturalidade.