Descrição
This article aims to study and understand the importance of interdisciplinary approach and the role of the educational psychologist within a social and educational measure service without freedom restraint. The qualitative research approach used to perform this scientific work, contributed to a more participatory and transformative view in the research-action. The focus is to understand the role of the educational psychologist and disseminate their work. But also know the role of the Social Technician and how it gives compliance with the mandated Social-Educational imposed. The educational psychology has a view which contributes significantly and internally to the execution of a public policy, intervening and acting in an interdisciplinary way.||O presente trabalho objetiva estudar e compreender a relevância da atuação interdisciplinar e o papel do Psicopedagogo dentro de um serviço de medida socioeducativa em meio aberto. A abordagem de pesquisa qualitativa utilizada para a execução deste trabalho científico, contribui para um olhar mais participativo e transformador dentro da pesquisação. O foco é compreender a atuação do psicopedagogo, divulgar o seu trabalho como também conhecer a atuação do Técnico Social e de que forma se dá o cumprimento das Medidas Socioeducativas impostas. A psicopedagogia tem um olhar que contribui significativamente e internamente no serviço executor de uma política pública, intervendo e atuando de modo interdisciplinar.