Descrição
This article aims to discuss the notion of perception in body practice in dance from the conception of the British choreographer Julyen Hamilton. For that purpose, an artistic practice of ethnography (Fortin, 2009) has been held in which the privileged field was the studio itself and workshops held in Berlin’s circuits of contemporary dance between January and June 2015. The methodological considerations are based on a research of the authors and their body dance practices as locus of a becoming-choreographic, as a path of a process of immersion in the practice itself. The aim is a contribution to the debate and thinking about dance practices as related to art and creation. ||Este artigo se propõe a discutir a noção da percepção nas práticas corporais da dança a partir da concepção do coreógrafo britânico Julyen Hamilton. Para tanto, foi realizada uma etnografia de prática artística (Fortin 2009) tendo como campo da pesquisa workshops realizados em circuitos berlinenses de dança contemporânea entre Janeiro e Junho de 2015. As considerações metodológicas partem de pesquisas das autoras e de seus aprendizados de práticas corporais de dança como locus de um devir-coreográfico, via um processo de imersão na prática artística propriamente dita. Pretende-se assim uma contribuição para o debate e pensamento sobre as práticas da dança quando ligadas à arte e à criação.