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The Relationship Between School Physical Education and Inclusion: an Integrative Review ||La Relación entre la Educación Física Escolar y la Inclusión: una Revisión Integradora||A relação entre Educação Física escolar e Inclusão: uma Revisão Integrativa
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Metadados
Descrição
This study aimed to analyze the academic production of theses and dissertations on school Physical Education and inclusion, produced in the national scenario, due to the relevance of this problem for the organization of an equitable political-pedagogical practice in the classes of the curricular component. An integrative review was carried out using the Capes Theses and Dissertations Catalog, and 73 productions were identified. The empirical material was submitted to thematic analysis. The results achieved made it possible to identify the different curricula of Physical Education and the process of inclusion/exclusion of students with disabilities; the didactic-methodological interventions created by the teachers for the inclusion of students with disabilities; as well as understanding the process of continuing education of Physical Education teachers from an inclusive perspective.||Este estudio tuvo como objetivo analizar la producción académica de tesis y disertaciones sobre Educación Física e inclusión, producidas en el escenario nacional, debido a la relevancia de esta problemática para la organización de una práctica político-pedagógica equitativa en las clases del componente curricular. Se realizó una revisión integradora utilizando el Catálogo de Tesis y Disertaciones de la Capes y se identificaron 73 producciones. El material empírico fue sometido a análisis temático. Los resultados alcanzados permitieron identificar los diferentes planes de estudio de Educación Física y el proceso de inclusión/exclusión de los estudiantes con discapacidad; las intervenciones didáctico-metodológicas creadas por los docentes para la inclusión; así como comprender el proceso de formación continua del profesorado de Educación Física desde una perspectiva inclusiva.||Este estudo objetivou analisar a produção acadêmica de teses e dissertações sobre Educação Física escolar e inclusão, produzidas no cenário nacional, por conta da relevância dessa problemática para a organização de uma prática político-pedagógica equitativa nas aulas do componente curricular. Foi realizada uma revisão integrativa utilizando-se do Catálogo de Teses e Dissertações da Capes, sendo identificadas 73 produções. O material empírico foi submetido à análise temática. Os resultados alcançados possibilitaram constatar os diferentes currículos da Educação Física e o processo de inclusão/exclusão dos(as) estudantes com deficiência; as intervenções didático-metodológicas criadas pelos(as) professores(as) para inclusão dos(as) estudantes com deficiência; bem como compreender o processo de formação continuada de professores(as) de Educação Física na perspectiva inclusiva.
Periódico
Colaboradores
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Abrangência
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Autor
Jucá, Luan Gonçalves | Maldonado, Daniel Teixeira
Data
1 de maio de 2024
Formato
Identificador
https://revistas.pucsp.br/index.php/curriculum/article/view/59193 | 10.23925/1809-3876.2024v22e59193
Idioma
Direitos autorais
Copyright (c) 2024 Revista e-Curriculum | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
Fonte
Revista e-curriculum; Vol. 22 (2024): Fluxo contínuo; e59193 | Revista e-Curriculum; v. 22 (2024): Fluxo contínuo; e59193 | 1809-3876
Assuntos
school physical education | inclusion | curriculum | teacher | student | educación física escolar | inclusión | planes de estudio | maestro | alumno | educação física escolar | inclusão | currículo | professor(a) | estudante
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion