Descrição
This article aims to deliberate on the Teaching of Social History of Labor in the Youth and Adult Education of the working class and the importance of incorporating an approach that values workers’ narratives and perspectives, relating them to the experiences of laborers of the past. We start from the principle of problematizing the students involved in this process, taking into consideration their experiences. The article explores the concept related to the “Worlds of Labor” and how it is central to the Youth and Adult Education modality. An emphasis is given to the social and political function of history teaching in this context, allowing an understanding of power relations, social transformations and the challenges faced by the working class over time.||Este artigo tem como objetivo debater o Ensino de História Social do Trabalho na Educação de Jovens e Adultos da classe trabalhadora e a importância de que se incorpore uma abordagem que valorize as narrativas e perspectivas dos trabalhadores e as relacione com as experiências das trabalhadoras e trabalhadores no passado. Partimos do princípio da problematização dos educandos e educandas envolvidos nesse processo, levando em consideração suas vivências e experiências. O artigo explora o conceito relacionado aos “Mundos do Trabalho” e como este é central para a modalidade da EJA. Uma ênfase é dada à função social e política do ensino de história nesse contexto, permitindo compreender as relações de poder, as transformações sociais e os desafios enfrentados pela classe trabalhadora ao longo do tempo.