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Threatened accountability: about talking “Bullshit” in education||Responsabilización amenazada: sobre hablar de “bobadas” en la educación||Responsabilização ameaçada: sobre falar “bobagem” em educação
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Metadados
Descrição
In his bestseller On Bullshit, Harry Frankfurt observes an increasing trivialization both in human communication and the production of written texts. At first sight, Bullshit seems to be a kind of utterances similar to a lie. Yet, the liar maintains the distinction between true and false, whereas the Bullshiter neglects this distinction. In this respect, Bullshit comes close to the bluff. What is the cause of the rising Bullshit production? Frankfurt suggests that it is due to a flattening of the political discourse. But how can we explain this phenomenon for his part? Despite the high level of his analysis, Frankfurt forgets to mention a characteristic feature of the contemporary market society, namely the increasingly important role of marketing. Since the culture of competition and marketing is entering more and more Higher Education, practices that originally had nothing to do with Education, such as boasting, deceiving, ranking and benchmarking, are pervading and perverting Higher Education, too. This article describes and analyzes the queer excrescences of this process.||En su libro On Bullshit, Harry Frankfurt constata una trivialización cresciente tanto en la comunicación humana cuanto en la producción de textos. A primera vista, Bullshit (hablar de bobadas) parece ser una expresión similar a la mentira. Sin embargo, el mentiroso mantiene la distinción entre lo verdadero y lo falso, mientras que el Bullshiter no hace caso de esta distinción. Por lo tanto, el Bullshit acerca al farol acantilado. ¿Cuál es la causa del aumento de la producción de Bullshit? Frankfurt sugiere que esto se debe al aplanamiento del discurso político. Pero ¿cómo podemos explicar este fenómeno? Mismo con el alto nivel de su análisis, Frankfurt olvida de mencionar una característica de la sociedad actual de mercado, es decir, el papel cada vez más importante del marketing. Cuando la cultura de la competencia y del marketing se comenzó a hacer parte de la Educación Superior, las prácticas que originariamente no tenían nada que ver con la Educación, como la jactancia, el engaño, la ranking /clasificación y la evaluación comparativa/benchmarking ahora pasaron a pervadir y pervertir la Educación Superior. Este artículo describe y analiza las extrañas excrecencias de este proceso.||Em seu livro On Bullshit, Harry Frankfurt constata uma trivialização crescente tanto na comunicação humana quanto na produção de textos. À primeira vista, Bullshit (falar bobagem) parece ser uma expressão semelhante à mentira. No entanto, o mentiroso mantém a distinção entre o verdadeiro e o falso, enquanto o Bullshiter faz pouco caso desta distinção. Desse modo, o Bullshit se aproxima do blefe. Qual é a causa do aumento da produção de Bullshit? Frankfurt sugere que isso se deve ao achatamento do discurso político. Mas como podemos explicar esse fenômeno? Mesmo com o elevado nível de sua análise, Frankfurt esquece de mencionar uma característica da atual sociedade de mercado, ou seja, o papel cada vez mais importante do marketing. Quando a cultura da concorrência e do marketing começou a fazer parte da educação superior, práticas que originariamente nada têm a ver com a educação, como a jactância, o engano, ranking e benchmarking passaram a pervadir e perverter também o ensino superior. Este artigo descreve e analisa as excrescências esquisitas desse processo.
Periódico
Colaboradores
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Abrangência
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Autor
Kesselring, Thomas
Data
15 de dezembro de 2014
Formato
Identificador
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/18387 | 10.15448/1981-2582.2014.3.18387
Idioma
Direitos autorais
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Fonte
Educação; Vol. 37 No. 3 (2014): Dossier - Education, research and language: meetings and cross over; 435-440 | Educação; Vol. 37 Núm. 3 (2014): Dossier - Educación, investigación y linguaje: encuentros y atravesamientos; 435-440 | Educação; v. 37 n. 3 (2014): Dossiê - Educação, pesquisa e linguagem: encontros e atravessamentos; 435-440 | 1981-2582 | 0101-465X | 10.15448/1981-2582.2014.3
Assuntos
Ethics. Education. Marketing. Higher education. Bullshit. | – Ética. Educação. Ensino superior. Marketing. Bullshit. | Ética. Educación. Educación superior. Marketing. Bullshit.
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion