Descrição
This article is part of an ongoing research that proposes a discussion on how distance learning courses in the area of Pedagogy has developed its supervised internships in initial teacher education, and how that relationship connects between theory and practice in distance learning. First it will be approached the history of the course and then the history of distance learning. The legislation that legitimizes and the authors who endorse the topics covered will be mentioned. It will also be addressed the curricular supervised moment as a meaning construction practice. It is argued how training space is perceived by students, and what importance there is in its interaction with one another within a virtual curriculum.
Keywords: Teacher Training; Distance Learning Pedagogy; Curricular Supervised Internship.||O presente artigo faz parte de uma pesquisa em andamento e propõe uma discussão sobre como o curso de pedagogia a distância tem desenvolvido os seus estágios curriculares supervisionados na formação inicial dos professores e como se conecta essa relação entre teoria e prática em um curso virtual. Para isso, abordaremos inicialmente a história do curso e depois a história da educação a distância. A legislação que o legitima e autores que endossam os assuntos abordados serão mencionados. Abordaremos ainda, o estágio curricular supervisionado como momento de construção de significados à prática. Argumenta-se como esse espaço formativo é apreendido pelos alunos e que importância há nessa interação com o outro dentro de uma proposta curricular virtual.
Palavra-chave: Formação de professores; pedagogia a distância; estágio curricular supervisionado