-
All is fish that comes to the net: the curriculum in the context of social networks||Caiu na rede é peixe:o currículo no contexto das redes sociais
- Voltar
Metadados
Descrição
This study investigated how teachers and students use the Facebook social networking tool and how it affects the teacher-student and the within and outside of school relationships. The article explores the contemporary society’s concepts of curriculum and it conceives curriculum as a set of knowledge that transcends the space-time of a classroom using communication devices that facilitate the construction of an interrelating knowledge curriculum. The results of this work reinforce: a) The daily life as a source of learning and knowledge construction; b) the practices instituted by practitioners that modify rules, create and reinvent ways of acting collectively and c) Facebook as educational networking tool, i.e., multifaceted learning space.||Este trabalho investigou os usos que professores e alunos fazem do software social Facebook e como este vem afetando a relação professor aluno, dentro fora da escola. O estudo busca analisar as concepções de currículo na sociedade contemporânea, entendendo o currículo como uma tessitura de saberes que transcende o espaço tempo de uma sala de aula via usos de dispositivos comunicacionais que são potencializadores de uma construção curricular que articula saberes em rede. Como resultados deste trabalho, temos: a) A vida cotidiana como fonte de aprendizagem e construção de conhecimento; b) As práticas instituídas pelos usos dos praticantes que modificam regras, criam e reinventam maneiras de estar coletivamente e; c) O Facebook como rede educativa, ou seja, como espaço multirreferencial de aprendizagem.Palavras-chave: Cibercultura. Currículo. Facebook. Redes sociais.AbstractThis study investigated how teachers and students use the Facebook social networking tool and how it affects the teacher-student and the within and outside of school relation ships. The article explores the contemporary society’sconcepts of curriculum and it conceives curriculum as a set of knowledge that transcends the space-time of a classroom using communication devicesthat facilitate the construction of an interrelating knowledge curriculum.The results of this work reinforce: a) The daily life as a source of learningand knowledge construction; b) the practices instituted by practitioners that modify rules, create and reinvent ways of acting collectively and c) Facebook as educational networking tool, i.e., multifaceted learning space.Keywords: Cyberculture. Curriculum. Facebook. Social networks.
Periódico
Colaboradores
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Abrangência
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Autor
Weber, Aline | Santos, Rosemary dos | Santos, Edméa
Data
4 de março de 2013
Formato
Identificador
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/conhecimento_diversidade/article/view/972 | 10.18316/972
Idioma
Direitos autorais
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Fonte
Conhecimento & Diversidade; Vol. 4 No. 8 (2012); p. 56-75 | Conhecimento & Diversidade; Vol. 4 Núm. 8 (2012); p. 56-75 | Conhecimento & Diversidade; v. 4 n. 8 (2012); p. 56-75 | 2237-8049
Assuntos
Cyberculture | Curriculum | Facebook | Social networks | Cibercultura. Currículo. Facebook. Redes sociais.
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion