Descrição
This project brings the development of an inclusive packaging for children with color blindness. Its creation is based on stages that consist of studies, sketches, graphic/visual productions and, followed by tests, prints and implementations. The project is adequate to the norms and standards in force in the food market. The standardization of this information and the application of accessibility resources ensures learning in a tangential, playful and communicative way.||Este proyecto trae consigo el desarrollo de un packaging inclusivo para niños con daltonismo. Su creación se basa en etapas que consisten en estudios, bocetos, producciones gráficas/visuales y, seguidas de pruebas, impresiones e implementaciones. El proyecto se ajusta a las normas y estándares vigentes en el mercado de alimentos. La estandarización de esta información y la aplicación de recursos de accesibilidad asegura el aprendizaje de forma tangencial, lúdica y comunicativa.||Este projeto traz o desenvolvimento de uma embalagem inclusiva para crianças portadoras de daltonismo. Sua criação é baseada em etapas que consistem em estudos, sketchs, produções gráficas/visuais e, seguidos de testes, impressões e implementações. O projeto se mostra adequado às normas e padrões vigentes no mercado alimentício. A padronização destas informações e a aplicação de recursos de acessibilidade garante o aprendizado de forma tangencial, lúdica e comunicativa.