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THE MEDIATING ROLE OF STRATEGIC INNOVATION IN THE RELATIONSHIP BETWEEN HUMAN RESOURCES PRACTICES AND CREATING COMPETITIVE ADVANTAGE IN HIGHER EDUCATION: AN APPLIED STUDY ON IMAM MUHAMMAD BIN SAUD ISLAMIC UNIVERSITY||O PAPEL MEDIADOR DA INOVAÇÃO ESTRATÉGICA NA RELAÇÃO ENTRE AS PRÁTICAS DE RECURSOS HUMANOS E A CRIAÇÃO DE VANTAGEM COMPETITIVA NO ENSINO SUPERIOR : UM ESTUDO APLICADO NA UNIVERSIDADE ISLÂMICA IMÃ MUHAMMAD BIN SAUD
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Metadados
Descrição
The study aimed to identify the current situation and the extent to which strategic innovation contributes to enhancing human resource practices and creating competitiveness for higher education institutions. The problem of the study was represented in the following question: Does strategic innovation in human resource practices create a competitive advantage for higher education institutions? The study adopted a descriptive analytical approach alongside a historical method, and it was applied to the employees of Imam Muhammad bin Saud Islamic University, with a sample size of 66 individuals. Using the statistical program (SPSS), the data was analyzed, leading to several results and recommendations, the most important of which are: The study indicated that more than 87% of the participants had not received training courses on strategic innovation, and the same percentage (87%) had not received training courses on competitive advantage. The respondents expressed neutrality regarding several aspects, including: the university successfully promotes a decentralized approach by delegating authority to employees to determine performance levels, and the university is concerned with analyzing data related to competitors to understand their strengths and weaknesses. We also reached several recommendations, including: We recommend that the university administration focus on enhancing training courses for employees, especially regarding competitive advantage enablers such as strategic innovation, agility, and other modern methods to create excellence and improve the university's image globally and locally. There must be clear strategic policies formulated to retain creative individuals, with a necessity to clarify these policies to the employees. Additionally, we recommend the need to respond to labor market requirements and the ideas of business owners to prepare students according to labor market needs.||O estudo teve como objetivo identificar a situação atual e até que ponto a inovação estratégica contribui para melhorar as práticas de recursos humanos e criar competitividade para instituições de ensino superior. O problema do estudo foi representado na seguinte questão: A inovação estratégica nas práticas de recursos humanos cria uma vantagem competitiva para instituições de ensino superior? O estudo adotou uma abordagem analítica descritiva juntamente com um método histórico, e foi aplicado aos funcionários da Universidade Islâmica Imam Muhammad bin Saud, com um tamanho de amostra de 66 indivíduos. Usando o programa estatístico (SPSS), os dados foram analisados, levando a vários resultados e recomendações, os mais importantes dos quais são: O estudo indicou que mais de 87% dos participantes não receberam cursos de treinamento em inovação estratégica, e a mesma porcentagem (87%) não recebeu cursos de treinamento em vantagem competitiva. Os entrevistados expressaram neutralidade em relação a vários aspectos, incluindo: a universidade promove com sucesso uma abordagem descentralizada delegando autoridade aos funcionários para determinar os níveis de desempenho, e a universidade está preocupada em analisar dados relacionados aos concorrentes para entender seus pontos fortes e fracos. Também chegamos a várias recomendações, incluindo: Recomendamos que a administração da universidade se concentre em aprimorar os cursos de treinamento para funcionários, especialmente em relação aos facilitadores de vantagem competitiva, como inovação estratégica, agilidade e outros métodos modernos para criar excelência e melhorar a imagem da universidade global e localmente. Deve haver políticas estratégicas claras formuladas para reter indivíduos criativos, com a necessidade de esclarecer essas políticas para os funcionários. Além disso, recomendamos a necessidade de responder às exigências do mercado de trabalho e às ideias dos empresários para preparar os alunos de acordo com as necessidades do mercado de trabalho.
Periódico
Colaboradores
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Abrangência
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Autor
Zubair, Alwia Saeed Osman | Al-Mansour, Mohammed Abdulaziz | Aloqail, Dema Abdullah | Awad, Salwa Dirar
Data
26 de agosto de 2024
Formato
Identificador
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/conhecimento_diversidade/article/view/11925 | 10.18316/rcd.v16i43.11925
Idioma
Direitos autorais
Copyright (c) 2024 Alwia Saeed Osman Zubair, Mohammed Abdulaziz Al-Mansour, Dema Abdullah Aloqail, Salwa Dirar Awad | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
Fonte
Conhecimento & Diversidade; Vol. 16 No. 43 (2024); 517-538 | Conhecimento & Diversidade; Vol. 16 Núm. 43 (2024); 517-538 | Conhecimento & Diversidade; v. 16 n. 43 (2024); 517-538 | 2237-8049 | 10.18316/rcd.v16i43
Assuntos
strategic innovation | human resource practices | competitive advantage | higher education institutions | inovação estratégica | práticas de recursos humanos | vantagem competitiva | instituições de ensino superior
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion