-
PROMOTING GENDER EQUALITY AND ENHANCING EDUCATIONAL QUALITY IN VIETNAM: AN ANALYSIS OF CURRENT TRENDS AND STRATEGIES||PROMOVENDO A IGUALDADE DE GÊNERO E MELHORANDO A QUALIDADE DA EDUCAÇÃO NO VIETNÃ: UMA ANÁLISE DAS TENDÊNCIAS E ESTRATÉGIAS ATUAIS
- Voltar
Metadados
Descrição
Purpose: The purpose of this research was to investigate the educational system of Vietnam regarding gender equality and the quality of education in the present era. Research method: The current research method was library and using articles from PubMed, Embase, Scopus, Medline, Web of Science databases using the keywords of education, quality of education, gender equality, education in Vietnam. Results: The results of the research showed that by studying the article about gender equality in the field of education quality, it showed that gender equality can improve the quality of education and based on this, strategies to promote gender equality in line with He suggested better education in the education system. Results: According to the results of studies of articles and library searches and authoritative official and scientific sources in the field of education in Vietnam, we conclude that the evaluation of the current situation of gender equality in education focuses on the quality of education in Vietnam. It has highlighted the progress in recent years, which can inspire other countries, especially developing countries, in the development and implementation of comprehensive and fair education policies.||Objetivo: O objetivo desta pesquisa foi investigar o sistema educacional do Vietnã em relação à igualdade de gênero e à qualidade da educação na era atual. Método de pesquisa: O método de pesquisa atual foi a biblioteca e o uso de artigos dos bancos de dados PubMed, Embase, Scopus, Medline, Web of Science usando as palavras-chave educação, qualidade da educação, igualdade de gênero, educação no Vietnã. Resultados: Os resultados da pesquisa mostraram que, ao estudar o artigo sobre igualdade de gênero no campo da qualidade da educação, mostrou que a igualdade de gênero pode melhorar a qualidade da educação e, com base nisso, estratégias para promover a igualdade de gênero em linha com Ele sugeriu melhor educação no sistema educacional. Resultados: De acordo com os resultados de estudos de artigos e pesquisas em bibliotecas e fontes oficiais e científicas confiáveis no campo da educação no Vietnã, concluímos que a avaliação da situação atual da igualdade de gênero na educação se concentra na qualidade da educação no Vietnã. Ele destacou o progresso nos últimos anos, o que pode inspirar outros países, especialmente os países em desenvolvimento, no desenvolvimento e implementação de políticas educacionais abrangentes e justas.
Periódico
Colaboradores
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Abrangência
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Autor
Tuoi, Duong Thi
Data
10 de outubro de 2024
Formato
Identificador
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/conhecimento_diversidade/article/view/11982 | 10.18316/rcd.v16i44.11982
Idioma
Direitos autorais
Copyright (c) 2024 Duong Thi Tuoi | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
Fonte
Conhecimento & Diversidade; Vol. 16 No. 44 (2024); 44-64 | Conhecimento & Diversidade; Vol. 16 Núm. 44 (2024); 44-64 | Conhecimento & Diversidade; v. 16 n. 44 (2024); 44-64 | 2237-8049 | 10.18316/rcd.v16i44
Assuntos
Gender equality | Quality of education | Education | Vietnam | Present era | Igualdade de gênero | Qualidade da educação | Educação | Vietname | Era atual
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion