Descrição
this study attempted to explore senior pre-service english teachers’ beliefs in english pronunciation instruction and their beliefs in their competence regarding english pronunciation instruction. the participants were 17 senior pre-service english teachers studying at a state university. a modified version of the questionnaire that szyszka (2016) developed was used to obtain data. while descriptive statistics were employed to analyze quantitative data, content analysis was used to analyze qualitative data. the findings revealed that most participants had positive attitudes toward pronunciation teaching and perceived themselves as adequate to teach english pronunciation. however, contrary to their beliefs, they claimed they did not have the necessary methodological knowledge to instruct english pronunciation due to their insufficient training.||Este estudo procurou explorar as crenças dos professores de inglês sénior em pré-serviço sobre o ensino da pronúncia em inglês e as suas crenças sobre a sua competência relativamente ao ensino da pronúncia em inglês. Os participantes foram 17 professores de inglês sénior em pré-serviço que estudam numa universidade estatal. Para obter dados, foi utilizada uma versão modificada do questionário desenvolvido por Szyszka (2016). Enquanto a estatística descritiva foi utilizada para analisar os dados quantitativos, a análise de conteúdo foi utilizada para analisar os dados qualitativos. Os resultados revelaram que a maioria dos participantes tinha atitudes positivas em relação ao ensino da pronúncia e se considerava adequada para ensinar a pronúncia do inglês. No entanto, contrariamente às suas convicções, afirmaram não possuir os conhecimentos metodológicos necessários para ensinar a pronúncia inglesa devido à sua formação insuficiente.