-
Sombras do grotesco: violência e horror em O Senhor das Moscas, de William Golding||Shadows of the Grotesque: violence and Horror in Lord of the Flies, by William Golding
- Voltar
Metadados
Descrição
This paper article to analyze the representation of the grotesque in The Lord of the Flies, by William Golding, since this work represents, through the presence of shocking expressions and plot, situations of conflict between conventional social laws and the creation of a new world, a familiar but strange one. Thus, first we are going to show the trajectory of this grotesque as a concept, this would take in to consideration the changes and variations and its meaning through the ages. In the second moment, we will discuss the grotesque world in the work under study, exploring how the rupture of childhood produces a violent and horrific scenario in the narrative, as well as the metaphors that symbolize the grotesque and the grotesque language of the work. In this study directed for this purpose, research was conducted from theories and studies of Kayser (2013), Hugo (2014), Bakhtin (2010) and Sodré and Paiva (2014). With this work, it is possible to verify that the grotesque is in all narratological aspects of The Lord of the Flies, leading the reader to reflect on human nature, fears, horrors and violence that surround us.||Este artigo analisa a representação do grotesco na obra O Senhor das Moscas, de William Golding, visto que ela expõe a presença de situações chocantes, representando conflitos entre as leis sociais convencionais e a criação de um novo mundo, familiar, porém, estranhado. Assim sendo, primeiramente, mostraremos a trajetória do conceito de grotesco, abordando as mudanças e as variações em seu significado ao longo do tempo. No segundo momento, discutiremos o mundo grotesco na obra em estudo, explorando como o rompimento da infância produz um cenário violento e de horror na narrativa, bem como as metáforas que simbolizam o grotesco e a linguagem grotesca da obra. Para isso, fez-se uma análise a partir das teorias e estudos de Kayser (2013), Hugo (2014), Bakhtin (2010) e Sodré e Paiva (2014). Com este trabalho, é possível verificar que o grotesco está em todos os aspectos narratológicos de O Senhor das Moscas, levando o leitor a refletir sobre a natureza humana, os medos, o horror e a violência que nos cercam.
Periódico
Colaboradores
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Abrangência
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Autor
Brandão, Geysa Russielly Campelo | Sá, Paula Fabrisia
Data
20 de novembro de 2024
Formato
Identificador
https://www.revistas.usp.br/criacaoecritica/article/view/222153 | 10.11606/issn.1984-1124.i39p282-315
Idioma
Direitos autorais
Fonte
Revista Criação & Crítica; No 39 (2024): Horror e literatura ; 282-315 | Revista Criação & Crítica; n. 39 (2024): Horror e literatura ; 282-315 | Revista Criação & Crítica; No. 39 (2024): Horror e literatura ; 282-315 | Revista Criação & Crítica; Núm. 39 (2024): Horror e literatura ; 282-315 | 1984-1124
Assuntos
O Senhor das Moscas | William Golding | grotesco | violência | horror | The Lord of the Flies | William Golding | grotesque | violence | horror
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | Avaliado pelos pares