Descrição
The article examines the identities’ games in postmodernity, from the analysis of the Natura company advertisings conveyed by its web site and its profile on Twitter. In order to do that, it resorts to the theoretical and methodological Cultural Studies, by operationalization, more specifically, the concept of cultural identity in postmodernity coined by Stuart Hall. The website is configured in Natura’s relationship channel, whose perspective is to establish its brand identity coupled with cultural factors in recognizing their audience, and also inserts in the form of a presumed intimacy, dialogue that postmodern subjects come crashing through Twitter.Keywords: identity, culture, advertising, internet.||O artigo examina o jogo de identidades na pós-modernidade, a partir da análise da publicidade da empresa Natura veiculada pelo seu website e pelo seu perfil no Twitter. Para tanto, recorre ao instrumental teórico-metodológico dos Estudos Culturais, operacionalizando, mais especificamente, o conceito de identidade cultural na pós-modernidade cunhado por Stuart Hall. O website da Natura se configura em canal de relacionamento cuja perspectiva é fixar a sua marca aliada aos fatores de identidade cultural que reconhece em seu público, e se também insere, na forma de uma intimidade presumida, no diálogo que os sujeitos pós-modernos vêm travando pelo Twitter.Palavras-chave: identidade, cultura, publicidade, internet.