Descrição
Informed by the contradiction between document and art already in force within conceptualist practices, archive art that appeared around the 90s are not guided by restrictivealternatives, but by persistent paradoxes that contain both what is art and what is not. The contradictory reciprocity between document and art structure the work of Fernando Bryce. Christian Boltanski’s student in the 80s, the Peruvian artist analyzes the power relations in history since photography began to be used in the press. Bringing together independent series, Americas covers the history of the region in the context of the Cold War and the OASconsolidation. ||Informadas pela contradição entre documento e arte já vigente nas práticas conceitualistas, as poéticas do arquivo que surgiram por volta dos anos 90 não se pautaram por alternativas restritivas. Orientaram-se por paradoxos renitentes que encerram tanto o que é arte quanto o que não é. A reciprocidade contraditória entre documento e arte estrutura a obra de Fernando Bryce. Aluno de Christian Boltanski nos anos 80, o artista peruano analisa as relações de poder na história desde que a fotografia começou a ser usada na imprensa. Reunindo séries independentes, o livro Americas aborda a história da região no contexto da Guerra Fria e da consolidação da Organização dos Estados Americanos.