-
ASSESSING THE IMPACT OF INNOVATIVE TECHNOLOGIES ON THE QUALITY OF HIGHER EDUCATION||AVALIAÇÃO DO IMPACTO DAS TECNOLOGIAS INOVADORAS NA QUALIDADE DO ENSINO SUPERIOR
- Voltar
Metadados
Descrição
This study aims to assess the impact of innovative technologies on the quality of higher education in the context of digital transformation. The work describes the modern challenges faced by higher education due to the development of technology and global crises, such as the COVID-19 pandemic and military conflicts. The study examines the importance of using innovative solutions such as artificial intelligence, virtual reality and adaptive learning to improve learning effectiveness. The research methodology is based on a systematic literature review, documentary analysis of publications from Scopus and Web of Science databases, as well as content analysis of selected publications. The main methods are content analysis and data synthesis to identify the main trends in innovative educational technologies. The study's results indicate a significant positive impact of the implementation of such technologies as artificial intelligence and virtual reality on the success of students and the overall quality of education. It was established that digitalisation of the educational process positively correlates with academic success and student engagement indicators. However, the study also identified several challenges, including insufficient teacher training and limited resources to integrate these technologies into the learning process fully. The discussion emphasises the importance of a comprehensive approach to implementing innovative technologies, which combines technological solutions with pedagogical methods. Further study of the long-term effects and strategies to overcome the challenges remains necessary to understand the full impact of innovation on higher education.||O objetivo deste estudo é avaliar o impacto de tecnologias inovadoras na qualidade do ensino superior no contexto da transformação digital. O trabalho descreve os desafios modernos enfrentados pelo ensino superior devido ao desenvolvimento da tecnologia e crises globais, como a pandemia da COVID-19 e conflitos militares. O estudo examina a importância do uso de soluções inovadoras, como inteligência artificial, realidade virtual e aprendizagem adaptativa para melhorar a eficácia da aprendizagem. A metodologia de pesquisa é baseada em uma revisão sistemática da literatura, análise documental de publicações dos bancos de dados Scopus e Web of Science, bem como análise de conteúdo de publicações selecionadas. Os principais métodos são análise de conteúdo e síntese de dados para identificar as principais tendências no campo das tecnologias educacionais inovadoras. Os resultados do estudo indicam um impacto positivo significativo da implementação de tecnologias como inteligência artificial e realidade virtual no sucesso dos alunos e na qualidade geral da educação. Foi estabelecido que a digitalização do processo educacional se correlaciona positivamente com indicadores de sucesso acadêmico e engajamento dos alunos. No entanto, o estudo também identificou vários desafios, incluindo treinamento insuficiente de professores e recursos limitados para integrar totalmente essas tecnologias ao processo de aprendizagem. A discussão enfatiza a importância de uma abordagem abrangente para a implementação de tecnologias inovadoras, que combina soluções tecnológicas com abordagens pedagógicas. Estudos mais aprofundados dos efeitos de longo prazo e estratégias para superar os desafios continuam necessários para entender completamente o impacto da inovação no ensino superior.
Periódico
Colaboradores
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Abrangência
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Autor
Livshun, Oleksandr | Lysenko, Tetiana | Nichyshyna, Viktoriia | Kliuchnyk, Inna | Botuzova, Yuliia
Data
6 de novembro de 2024
Formato
Identificador
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/conhecimento_diversidade/article/view/12084 | 10.18316/rcd.v16i44.12084
Idioma
Direitos autorais
Copyright (c) 2024 Oleksandr Livshun, Tetiana Lysenko, Viktoriia Nichyshyna, Inna Kliuchnyk, Yuliia Botuzova | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
Fonte
Conhecimento & Diversidade; Vol. 16 No. 44 (2024); 282-312 | Conhecimento & Diversidade; Vol. 16 Núm. 44 (2024); 282-312 | Conhecimento & Diversidade; v. 16 n. 44 (2024); 282-312 | 2237-8049 | 10.18316/rcd.v16i44
Assuntos
Educational Technologies | Teaching Methods | Education Quality | Digital Transformation | Innovative Approaches | Tecnologias Educacionais | Métodos de Ensino | Qualidade da Educação | Transformação Digital | Abordagens Inovadoras
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion