Descrição
This article discusses the results of a qualitative research on the relationship between youth and mediatization in the contemporary culture with three groups of secondary education students. Data was collected by means of participatory observation and 333 questionnaires, 28 interviews and three discussion groups. It started with the assumption that the huge amount of technologies that are blended to people’s lives, in general, has a singular effect on the youth life. The results indicated that the youth experienced extensive and heterogeneous mediatic connections, pervading their time and space, their affective and communicative links, and their school experiences in several ways, according to the situation observed.||Este artigo discute os resultados de uma pesquisa qualitativa que abordou o tema da relação entre juventude e midiatização da cultura contemporânea com jovens estudantes em três turmas do ensino médio. Os dados foram coletados por meio da observação participante e da aplicação de 333 questionários, 28 entrevistas e três grupos de discussão. Partiu-se do pressuposto de que a avalanche de tecnologias que se misturam à vida das pessoas, em geral, tem uma singular afetação no que tange à vida juvenil. Os resultados indicaram que jovens pesquisados vivenciavam conexões midiáticas amplas e heterogêneas, permeando seus tempos e espaços, vínculos afetivos e comunicacionais e experiências escolares de diferentes formas segundo a situação juvenil em observação.