Descrição
From the refusal of the place of the critical and fulfilling the role of a faceless viewer is forged in the text the icon-spectator relationship, from which is made the mise-en-scène On the concept of face, regarding the Son of God of Romeo Castellucci, which is positioned at the intersection of religion and theater. In the visual performance, which rests on two pillars - the face of Jesus and the eye of the beholder - the intention of Castellucci is to make us see the decay of beauty and human dignity. The spectacle is an iconolatry that perverts the inoclasm of Romeo Castellucci.||Partindo da recusa do lugar do crítico e da assunção do papel de um espectador sem rosto, forjase no texto a relação ícone-espectador, a partir da qual se agencia toda a mise-en-scène de Sobre o conceito de rosto no Filho de Deus, de Romeo Castellucci, que se posiciona na intersecção entre religião e teatro. Na performance visual, que repousa sobre dois pilares - o rosto de Jesus e o olhar do espectador - a intenção de Castellucci é nos fazer ver um estado de coisas: a decadência da beleza e da dignidade do homem. O espetáculo é o sonho iconólatra que perverte a iconoclastia de Romeo Castellucci.