Descrição
Abstract
This set of letters aims to excavate the meanings of sexuality and its tensions based on curricular experiences lived in different school situations, existential circumstances common to the teaching profession. The letters were not only the textual genre of writing, but also the phenomenological exercise itself of excavating the meanings of sexuality and bringing them out, that is, putting them in evidence. Along with phenomenological curriculum research, based on the currere as a biography of those who produce the curriculum, the notion of sexuality-in-situation guided this writing. Due to the fact that each letter is a path towards the theme, there is no exact conclusion in this summary, but a concluding question: how does sexuality become an issue?
Keywords: Teaching, Experience, Sexuality-in-situation.||Este conjunto de cartas tem o objetivo de escavar os sentidos da sexualidade e seustensionamentos, a partir de experiências curriculares vividas em diferentes situações escolares,circunstâncias existenciais comuns à profissão docente. As cartas foram não só o gênero textual da escrita, mas também o próprio exercício fenomenológico de escavar os sentidos da sexualidade e trazêlos para fora, ou seja, colocálos em evidência. Junto da pesquisacurricular fenomenológica, com base no currerre enquanto biografia de quem produz currículo, a noção de sexualidadeemsituação orientou esta escrita. Devido ao fato de cada carta ser um caminho para a temática, não há conclusão exata neste resumo, mas uma pergunta concluinte: como a sexualidade se torna uma questão?