Descrição
ABSTRACT
What can be anticipated as a minimum condition of interaction between the reader and the text is that, from this essay, it is intended to shatter some ideas that (us) occur in the flow of thinking of the Bachelor's Degree in Dance at Escola de Dança da Dança. UFBA Known from the beginning, to avoid getting lost in the supposed end, our ideas are embryonic and start from the movement of making a curricular proposal. Through a curvilinear and deformed trajectory, the ideas that follow highlight the solfege in harmony of three people-teachers artists of Dance who, involved in the act of collectively restructuring the curriculum of the Bachelor of Dance course, assume the (re)valorization of the experience as a minimum condition to strum the task in question.
KEYWORDS
Bachelor of Dance, training of artists, epistemological (re)valorization of experience.||O que se pode antecipar como condição mínima de interação entre a pessoa leitora e o texto é que se pretende, a partir deste ensaio, estilhaçar algumas ideias que (nos) ocorrem no fluxo de pensar o Curso de Bacharelado em Dança da Escola de Dança da UFBA. Sabido de começo, para evitar que se perca no suposto fim, nossas ideias são embrionárias e partem do movimento de confecção de uma proposta curricular. Por uma trajetória curvilínea e disforme, as ideias que seguem destacam o solfejo em harmonia de três pessoas-professoras artistas da Dança que, implicadas ao ato de reestruturar em coletivo o currículo do curso de Bacharelado em Dança, assumem a (re)valorização da experiência como condição mínima para dedilhar a tarefa em questão.