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Composition of the remuneration of teachers of state education networks||Composição da remuneração de professores de redes de ensino estaduais
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Metadados
Descrição
In this article the composition of the teaching remuneration is studied based on the career plans. The objective is to analyze the movement in the career and the respective differentiation in the basic salary and the permanent and transitory pecuniary advantages that compose the remuneration of teachers. It is a bibliographic and documentary study with investigation of the career plans of education network from 12 Brazilian states, in force in the year 2014. It was verified that the career plans foresee difference in the basic salary by level of formation, length of service, continuing education and performance evaluation and that the set of pecuniary advantages is quite diversified. From the analyzed data, it was intended to indicate aspects that must be considered in the composition of the remuneration, in view of the appreciation of the teacher, emphasizing the importance of basic salary as the main component of the remuneration.||Neste artigo a composição da remuneração docente é estudada com base nos planos de carreira. O objetivo é analisar a movimentação na carreira e respectiva diferenciação no vencimento base e as vantagens pecuniárias permanentes e transitórias que compõem a remuneração dos professores. Trata-se de estudo bibliográfico e documental com investigação dos planos de carreira de 12 estados brasileiros, em vigor no ano de 2014. Verificou-se que os planos de carreira preveem diferença no vencimento base por formação, tempo de serviço, formação continuada e avaliação de desempenho e que o conjunto de vantagens pecuniárias é bastante diversificado. A partir dos dados analisados, buscou-se indicar aspectos que devem ser considerados na composição da remuneração tendo em vista à valorização do professor. Com destaque para a importância de o vencimento base ser o principal componente da remuneração.
Periódico
Colaboradores
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Abrangência
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Autor
Jacomini, Márcia Aparecida | Nascimento, Ana Paula Santiago do | Imbó, Katia Aparecida dos Santos
Data
2 de julho de 2020
Formato
Identificador
https://periodicos.uninove.br/eccos/article/view/11159 | 10.5585/eccos.n52.11159
Idioma
Direitos autorais
Copyright (c) 2020 EccoS – Revista Científica | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
Fonte
EccoS – Revista Científica; n. 52: Dossiê Paulo Freire e a Onda Neoconservadora; e11159 | 1983-9278 | 1517-1949
Assuntos
Teachers | ’ remuneration | State education networks | Teacher appreciation | Teaching career | Carreira docente | Composição da remuneração de professores | Redes estaduais de ensino | Valorização do professor.
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion