Descrição
In this article we discuss continuing teacher education in the context of the demands related to the online education resulting from the social isolation imposed by the Covid-19 pandemic. The study aims to analyze the perception of the participants of the extension course Google Classroom for Teachers, from the Federal University of Bahia's Reconcavo, seeking to reflect on the context of the schooling education in the face of the pandemic challenges, as well as those related to teachers education for digital technologies. This is a research with a qualitative approach, by using a case study method, carrying out the description of the satisfaction assessment questionnaire completed by 413 course participants. We conclude that continuing teacher education programs in digital technologies need to promote critical reflection, through pedagogical dialogue and technological appropriation, making it possible to work with emerging technologies and, above all, promoting student learning and emancipation in these pandemic times.||Neste artigo discutimos a formação continuada dos professores no contexto das demandas relacionadas ao ensino online decorrente do isolamento social imposto pela pandemia de Covid-19. O estudo visa analisar a percepção dos participantes do curso de extensão Google Sala de Aula para Docentes, da Universidade Federal do Recôncavo da Bahia, buscando-se refletir sobre o contexto da educação escolarizada diante dos desafios da pandemia bem como dos relacionados com a formação docente para as tecnologias digitais. Trata-se de uma pesquisa com abordagem qualitativa, por meio do método de estudo de caso, realizando-se a descrição do questionário de avaliação de satisfação preenchido por 413 cursistas. Concluímos que os programas de formação docente em tecnologias digitais necessitam promover a reflexão crítica, por meio do diálogo pedagógico e apropriação tecnológica, possibilitando o traquejo com as tecnologias emergentes e, sobretudo, promovendo a aprendizagem e emancipação dos estudantes nestes tempos pandêmicos.