-
EVALUATION AND REFORMING THE CURRICULUM: RELATIONS AS (DES) IS IN PRACTICE||AVALIAÇÃO E REFORMULAÇÃO DE CURRÍCULO: RELAÇÕES QUE SE (DES)ENCONTRAM NA PRÁTICA
- Voltar
Metadados
Descrição
The text discusses the relationship assessment and curriculum reform based on the analysis of articles published in scientific journals and in the curriculum field, as ANPED - GT 12, Magazine E-Curriculum, Curriculum Without Borders, Space Curriculum. The choice of these fields of research aimed at understanding / answering the hypothesis that there is still an intense relationship between evaluation and reformulation / curriculum construction, at best a sporadic relationship demanded by the need of the group that is reshaping the curriculum, than something in consensual Brazilian educational system. The organization of the data showed lack of thematic review of curriculum as well as the relationship assessment and curriculum reform. And the data that served the purpose of this investigation corroborate this statement shows that when there is a mismatch in this relationship narratives and propositions authors describe experiments on recasting / curriculum construction. But this result is insufficient to state with certainty the hypothesis here intended, then it is suggested to continue this research from the inclusion of other sources such as bank theses and other periodicals in the area of education.||O texto problematiza a relação avaliação e reformulação curricular a partir da análise de artigos publicados em eventos científicos e revistas no campo do currículo, como a ANPED – GT 12, Revista -Currículum, Currículo Sem Fronteira e Espaço do Currículo. A escolha desses lócus de investigação objetivou compreender/responder a hipótese de que ainda não existe uma relação intensa entre avaliação e políticas de currículos, avaliação e reformulação/construção curricular, quando muito uma relação esporádica demandada pela necessidade do grupo que está reformulando o currículo, do que propriamente algo consensual no sistema educacional brasileiro. A organização dos dados demonstrou escassez da temática avaliação de currículo, bem como da relação avaliação e reformulação curricular. Esses dados corroboram essa afirmação quando demonstram que existe um desencontro dessa relação nas narrativas e proposições de autores que descrevem as experiências sobre reformulação/construção curricular. Mas, esse resultado se mostra insuficiente para afirmar com segurança a hipótese aqui intencionada, sugerimos então a continuidade dessa investigação a partir da inclusão de outras fontes, como banco de teses e de outros periódicos da área da educação.
Periódico
Colaboradores
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Abrangência
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Autor
Pereira, Antonio
Data
30 de junho de 2017
Formato
Identificador
https://revistas.pucsp.br/index.php/curriculum/article/view/13597 | 10.23925/1809-3876.2017v15i2p293-324
Idioma
Direitos autorais
Copyright (c) 2017 Revista e-Curriculum
Fonte
Revista e-curriculum; Vol. 15 No. 2 (2017); 293-324 | Revista e-Curriculum; v. 15 n. 2 (2017); 293-324 | 1809-3876
Assuntos
Currículo. Avaliação de Currículo. Reformulação Curricular. | Curriculum. Curriculum Assessment. Curricular Redesign
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion