-
EVALUATION OF CHILDREN’S THEATRE TEXTS FROM THE PERSPECTIVE OF SENSITIVITY EDUCATION||AVALIAÇÃO DE TEXTOS TEATRAIS INFANTIS NA PERSPECTIVA DA EDUCAÇÃO DA SENSIBILIDADE
- Voltar
Metadados
Descrição
The hive of children’s literature is the concepts of child and childhood. Several researchers have determined that children's literature contributes to the child's cognitive and affective development. Children's literature represents a transition period that contributes to the child's sensitive transition to adulthood and prepares him/her for adulthood. It also structurally includes these features. Therefore, children's theater texts occupy an important place in children's literature. The purpose of this study is to evaluate children's theater texts in terms of sensitivity education. The research was conducted with a descriptive survey model and was limited to Ayla Çınaroğlu's books titled "Empty Tortoise", " Helmet", "Paper Festival", "Welcome Muse" and "Tini the Lazy Mouse". Children's theater texts are generally works read by adults to be staged and most of them have not been published as books. From this perspective, it has been found out that Ayla Çınaroğlu's children's plays, which are offered to the reader in the form of books, send implicit messages to the intended age group with both theatrical plot and the sensitive topics they contain. In addition, the books examined are thought to have significant value in terms of setting an example for young writers.||A colmeia da literatura infantil são os conceitos de criança e infância. Vários pesquisadores determinaram que a literatura infantil contribui para o desenvolvimento cognitivo e afetivo da criança. A literatura infantil representa um período de transição que contribui para a transição sensível da criança para a vida adulta e a prepara para a vida adulta. Ela também inclui estruturalmente essas características. Portanto, os textos de teatro infantil ocupam um lugar importante na literatura infantil. O objetivo deste estudo é avaliar os textos de teatro infantil em termos de educação de sensibilidade. A pesquisa foi conduzida com um modelo de pesquisa descritiva e foi limitada aos livros de Ayla Çınaroğlu intitulados "Empty Tortoise", " Helmet", "Paper Festival", "Welcome Muse" e "Tini the Lazy Mouse". Os textos de teatro infantil são geralmente obras lidas por adultos para serem encenadas e a maioria delas não foi publicada como livros. Dessa perspectiva, descobriu-se que as peças infantis de Ayla Çınaroğlu, que são oferecidas ao leitor na forma de livros, enviam mensagens implícitas à faixa etária pretendida com o enredo teatral e os tópicos sensíveis que contêm. Além disso, acredita-se que os livros examinados tenham valor significativo em termos de dar um exemplo para jovens escritores.
Periódico
Colaboradores
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Abrangência
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Autor
Ayhan, Seçil Besim
Data
26 de agosto de 2024
Formato
Identificador
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/conhecimento_diversidade/article/view/11924 | 10.18316/rcd.v16i43.11924
Idioma
Direitos autorais
Copyright (c) 2024 Seçil Besim Ayhan | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
Fonte
Conhecimento & Diversidade; Vol. 16 No. 43 (2024); 500-516 | Conhecimento & Diversidade; Vol. 16 Núm. 43 (2024); 500-516 | Conhecimento & Diversidade; v. 16 n. 43 (2024); 500-516 | 2237-8049 | 10.18316/rcd.v16i43
Assuntos
Children's literature | children's theatre | sensitivity education | Literatura infantil | teatro infantil | educação de sensibilidade
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion