Descrição
Dyslexia, a disorder characterized by difficulties in learning to read and write, has aroused interest in many different areas of knowledge, including Information Design. Many recent studies have aimed at testing text formatting variables to design recommendations; however, specific guidelines are still scarce in literature. In this sense, this study conducted a narrative literature review on 19 articles addressing text formatting recomendations for people with dyslexia, including typography, layout, colors, media and images and compared to those stablished by the Dyslexia Style Guide (DSG) (2023). The results reveal that some DSGrecommendations are well accepted among the scientific community while others, as well as some gaps regarding the topic, still require further investigation.||A dislexia caracteriza-se por dificuldades de aprendizagem da leitura e da escrita, o que tem gerado interesse nas mais diferentes áreas do conhecimento, incluindo o Design de Informação. Muitos estudos recentes buscam testar variáveis de formatação textual a fim de gerar recomendações, embora diretrizes consolidadas ainda sejam escassas na literatura. Neste sentido, o presente estudo realizou uma revisão em 19 estudos sobre recomendações de formatação textual para pessoas com dislexia, incluindo tipografia, layout, cores, mídia e imagens. As recomendações encontradas foram comparadas com as do Dyslexia Style Guide (2023). Os resultados apontam algumas orientações mais aceitas na comunidade científica e outras que ainda carecem de mais investigação, além de apontar lacunas para pesquisas futuras.