Descrição
This paper analyzes the fragmentary dramaturgy of theatrical spectacle Prazer, by Cia. Luna Lunera, in relation to the literature of Clarice Lispector, which the both objects of study are in a permanent state of incompleteness. It is understood here that this fragmentary character of the spectacle approaches the concept of Postdramatic Theater formulated by Hans-Thies Lehmann, and the concept of Performative Theatre formulated by Josette Féral. Also, there are studies on characteristics of fragmentary and discontinuous narrative in the book Uma aprendizagem ou o livro dos prazeres by Clarice Lispector, relating it to the spectacle Prazer.||Este artigo analisa a dramaturgia fragmentária do espetáculo teatral Prazer, da Cia. Luna Lunera, em relação com a literatura de Clarice Lispector, estando ambos objetos de estudo em um permanente estado de incompletude. Entende-se aqui que esta característica fragmentária do espetáculo se aproxima do conceito de Teatro Pós-dramático formulado por Hans-Thyes Lehmann, e do conceito de Teatro Performativo formulado por Josette Féral. São realizados também estudos sobre características de narrativa fragmentária e descontínua no livro Uma aprendizagem ou o livro dos prazeres de Clarice Lispector, relacionando-as com o espetáculo Prazer.