Descrição
Technology in the classroom has challenged teachers (KENSKI, 2005). Therefore, it is important to investigate how digital games can be used in language teaching. To do this, we designed a pedagogical proposal focused on the multiliteracies pedagogy (COPE; KALANTZIS, 2015) and in the activity design suggested by Reinhardt (2011 apud SYKES, 2013). This article reports the corpora collected during the application of Autor 1’sstudy (2016), and it used questionnaires, audio and video recording and photos to register the activities applied in the academic context. The results present the pedagogical approach that uses digital games in language teaching to improve the students’ language skills and the practice of multiliteracies, named as Language Teaching through Digital Learning Games cycle. We believe that by using this approach, language teachers can guide their practice and integrate digital games in school context.||Tecnologias em sala de aula têm desafiado professores (KENSKI, 2005). Dessa forma, é necessário investigar como jogos digitais podem ser inseridos no ensino de línguas. Para isso, elaboramos uma proposta pedagógica, orientada na pedagogia de multiletramentos (COPE; KALANTZIS, 2015) e no design de atividades sugerido por Reinhardt (2011 apud SYKES, 2013). Este artigo reporta dados coletado no estudo de dissertação de Autor 1 (2016), sendo que foram utilizados para coleta questionários de diagnóstico e avaliação, filmagens e registro em fotos das atividades realizadas em contexto universitário. Os resultados apresentam a proposta pedagógica que utiliza jogos digitais no ensino de línguas para aperfeiçoamento da Língua Inglesa e a prática de multiletramentos dos alunos, denominada “Ciclo de Ensino de Línguas com Jogos Digitais Educacionais”. Acreditamos que a partir dessa proposta, professores de línguas poderão orientar sua prática ao inserir jogos digitais na escola.