-
MEI digital journey||Jornada digital MEI
- Voltar
Metadados
Descrição
Governador Valadares has around 25 thousand individual microentrepreneurs (MEI), accounting for 72% of the total number of companies established in the municipality (Simples Nacional, 2022). This model of business organization is of significant relevance as it is the basis for generating household income for many families that live in Governador Valadares. The Municipal Secretariat for Development, Science, Technology, and Innovation (SMDCTI) has favored and promoted entrepreneurship and innovation among companies in the municipality, notably MEI, through various projects, many of them in partnership with UFJF/GV. In this sense, to offer greater knowledge to micro-entrepreneurs, free training was held in person, lasting three weeks, covering the main topics about Digital Marketing. Therefore, the objective of this experience report is to detail the training process, as well as highlight the challenges and learnings faced in the development of the project and during the training of MEIs in Digital Marketing. Throughout the project, the importance of the use of digital marketing by individual microentrepreneurs was observed and how this relationship played an important role in the development of their activities.||Governador Valadares possui cerca de 25 mil microempreendedores individuais (MEI), somando 72% do total de empresas estabelecidas no município (Simples Nacional, 2022). Este modelo de organização empresarial é de significativa relevância, uma vez que ele é a base da geração da renda domiciliar de muitas famílias valadarenses. A Secretaria Municipal de Desenvolvimento, Ciência, Tecnologia e Inovação (SMDCTI) tem favorecido e promovido o empreendedorismo e a inovação entre as empresas do município, notadamente dos MEI, por meio de diversos projetos, muitos deles em parceria com a UFJF/GV. Nesse sentido, para oferecer maior conhecimento para os microempreendedores foi realizada uma capacitação gratuita que ocorreu de forma presencial, com duração de três semanas, abordando os principais assuntos sobre o marketing digital. Assim, o objetivo deste relato de experiência é detalhar o processo de capacitação, bem como destacar os desafios e os aprendizados enfrentados no desenvolvimento do projeto e durante a capacitação dos MEI no marketing digital. Ao longo do projeto, foi observada a importância do uso do marketing digital pelos microempreendedores individuais e como essa relação desempenhou um papel importante no desenvolvimento de suas atividades.
Periódico
Colaboradores
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Abrangência
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Autor
Sant'Ana, Maria Eduarda Silva | Machado, Kascilene Gonçalves | Corrêa, Stela Cristina Hott | Lins Filho, Marcos Luiz
Data
7 de junho de 2024
Formato
Identificador
https://seer.ufu.br/index.php/revextensao/article/view/71515 | 10.14393/REE-v23n12024-71515
Idioma
Direitos autorais
Copyright (c) 2024 Maria Eduarda Silva Sant'Ana, Kascilene Gonçalves Machado, Stela Cristina Hott Corrêa, Marcos Luiz Lins Filho | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Fonte
Revista Em Extensão; v. 23 n. 1 (2024): Em Extensão (ISSN: 1982-7687); 304-316 | 1982-7687 | 1518-6369
Assuntos
Marketing digital | Microempreendedores | Capacitação | extensão | capacitação | MEI | Digital marketing | Micro entrepreneurs | Training
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | Avaliado pelos pares