Descrição
Objective: To evaluate the application of a motor intervention program in schoolchildren with signs of Developmental Coordination Disorder. Methods: The participants, fourteen schoolchildren aged between 10 and 11 years, were divided into an experimental group and a control group. The Movement Assessment Battery for Children – Second Edition (MABC-2) was used to evaluate motor development. The interventions occurred over a period of 12 weeks, and sessions took place three times a week for periods of 45 minutes each. Data analysis was carried out using the nonparametric Wilcoxon Test, with the level of significance set at p ||Objetivo: Avaliar a aplicação de um programa de intervenção motora em escolares com indicativo de transtorno do desenvolvimento da coordenação. Métodos: Participaram 14 escolares com idades entre 10 e 11 anos, sendo divididos em grupo experimental e grupo controle. Para avaliar o desenvolvimento motor, foi utilizada a Bateria para Avaliação do Movimento de Crianças 2 (MABC-2). As intervenções ocorreram num período de 12 semanas, e as sessões foram realizadas três vezes por semana, com duração de 45 minutos. Para análise dos resultados, foi utilizado o teste não paramétrico Wilcoxon, o nível de significância adotado foi p