Descrição
This article analyses Oscar Niemeyer Museum (MON) and its audience. Takes as theoretical orientation hybridization notions (Canclini), government and general public (Habermas). The research indicates three factors that justify MON popularity: the role of the executive branch, the media coverage and the legal model (OSCIP). It leads to the conclusion that MON is a post-modern and spectacular museum, whose use value is inscribed in the affinity of the audience with the city. Therefore, the state when promoting a public policy toward the general public made of MON a popular space.||Este artigo analisa o Museu Oscar Niemeyer (MON) e seu público. Toma como orientação teórica as noções de hibridação (Canclini), de poder público e grande público (Habermas). A pesquisa aponta para três fatores que justificam a popularidade do MON: o papel do poder executivo, a divulgação na mídia e o modelo jurídico (OSCIP). E conduzem à conclusão de que o MON é um museu pós-moderno e espetacular, cujo valor de uso se inscreve na afinidade do público com a cidade. Portanto, o Estado ao promover uma política pública voltada ao grande público fez do MON um espaço popular.