Descrição
Briefly, this article presents the investigation I developed named, "Houses as museums: affective narratives of Visual Arts teachers". More specifically, it presents the topics rela- ted to the methodological aspects of this process, which I was able to talk about to the students of the Professional Master in Arts/ProfArtes of the Instituto Federal de Goiás/IFG twice, thus collaborating with their training processes. In these meetings, the topics discussed varied from the writing of the thesis to the effects of the Covid-19 pandemic and the approval of the National Common Curricular Base/BNCC in our professional and personal daily lives.
||
De maneira abreviada, esse artigo apresenta a investiga- ção que desenvolvi intitulada Casas como museus: narrativas afetivas de professores de Artes Visuais. Mais especificamente, apresenta os tópicos relacionados aos aspectos metodológicos desse processo, os quais eu pude dialogar, por duas vezes, com os estudantes do Mestrado Profissional em Artes/ProfArtes do Instituto Federal de Goiás/I FG, colaborando, assim, com seus processos formativos. Nesses encontros, os tópicos dialogados abrangeram desde a feitura da tese até os efeitos da pandemia causada pela Convid-19 e da homologação da Base Nacional Comum Curricular/BNCC em nossos cotidianos profissionais e pessoais.