Descrição
The present work proposes the analysis of the piece Acronon, of the conductor and composer Hans Joachim Koellreutter, based on the aesthetics of the indetermination of the composers John Cage and Pierre Boulez. Both twentieth-century aesthetics diverge terminology into meaning, but it is still possible to find them in the process of creating the solo piano piece, Acronon. It will be sought to demonstrate how such sometimes divergent aesthetics converge in the work of Koellreutter, Acronon, through analysis and studies about the indeterminism and serialism of John Cage and Pierre Boulez.||O presente trabalho propõe a análise da peça Acronon, do maestro e compositor Hans Joachim Koellreutter, com base nas estéticas da indeterminação dos compositores John Cage e Pierre Boulez. Ambas as estéticas do século XX divergem a terminologia em significado, porém ainda sim é possível encontrá-las no processo de criação da peça para piano solo, Acronon. Buscar-se-á demonstrar como tais estéticas, por vezes divergentes, convergem na obra de Koellreutter, Acronon, por meio da análise e estudos a cerca do indeterminismo e serialismo de John Cage e Pierre Boulez.