-
PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF BLENDED LEARNING IN UKRAINE: SUPPORTING STUDENT INTEREST AND MOTIVATION TO ACHIEVE LEARNING GOALS||ASPECTOS PSICOLÓGICOS DA APRENDIZAGEM COMBINADA NA UCRÂNIA: PROMOVENDO O INTERESSE E A MOTIVAÇÃO DOS ALUNOS PARA ATINGIR OS OBJETIVOS DE APRENDIZAGEM
- Voltar
Metadados
Descrição
The article emphasizes the crucial psychological factors involved in the integration of blended learning within contemporary education. Blended learning amalgamates conventional and online teaching approaches, emerging as a progressively pertinent trend in the current educational landscape. The article underscores the significance of grasping the motivational factors impacting students in blended learning. It underscores that effective motivation can enhance learning outcomes and promote greater student engagement in the learning process. Adopting a systems approach enables us to view learning as an interrelated system, fostering a more profound comprehension of how its components interact. The authors demonstrate that studying the psychological aspects of blended learning is an important component of modern educational reform. Understanding the motivation and psychological characteristics of students allows for more effective implementation and support of blended learning, ensuring the quality and effectiveness of education. Their research provides an opportunity to develop effective approaches to teaching and improving student performance in blended education, which, in turn, contributes to improving the quality of education and the development of modern society.||O artigo destaca os aspectos psicológicos importantes da aplicação da aprendizagem combinada na educação moderna. A aprendizagem combinada combina métodos de ensino tradicionais e on-line, o que está se tornando uma tendência cada vez mais relevante no sistema educacional moderno. Os autores do artigo enfatizam a importância de compreender os fatores motivacionais que influenciam os alunos na aprendizagem combinada. Eles enfatizam que a motivação adequada pode contribuir para melhorar os resultados da aprendizagem e incentivar os alunos a participar mais ativamente do processo de aprendizagem. O uso de uma abordagem sistêmica torna possível considerar a aprendizagem como um sistema interconectado, o que contribui para uma compreensão mais profunda da interação de seus componentes. Os autores demonstram que o estudo dos aspectos psicológicos da aprendizagem combinada é um componente importante da reforma educacional moderna. Sua pesquisa oferece uma oportunidade de desenvolver abordagens eficazes para ensinar e melhorar o desempenho dos alunos no ensino combinado, o que, por sua vez, contribui para melhorar a qualidade da educação e o desenvolvimento da sociedade moderna.
Periódico
Colaboradores
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Abrangência
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Autor
Moskalenko, Liudmyla | Huleikova , Iryna | Kushnir , Halyna | Adamenko , Stanislav | Yefimov , Dmytro
Data
7 de fevereiro de 2024
Formato
Idioma
Direitos autorais
Copyright (c) 2024 Liudmyla Moskalenko, Iryna Huleikova , Halyna Kushnir , Stanislav Adamenko , Dmytro Yefimov | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
Fonte
Conhecimento & Diversidade; Vol. 16 No. 41 (2024); 292-312 | Conhecimento & Diversidade; Vol. 16 Núm. 41 (2024); 292-312 | Conhecimento & Diversidade; v. 16 n. 41 (2024); 292-312 | 2237-8049
Assuntos
Education | Mental Health | Motivation | Resilience | Educação | Saúde Mental | Motivação | Resiliência
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion