Descrição
The social distance caused by the COVID-19 pandemic has resulted in the suspension of face-to-face classes around the world. Educational methods needed to be quickly adapted to the remote learning. This unexpected adaptation impacted students and teachers who, together, committed themselves to experimenting new forms of teaching and learning in order to maintain the continuity of teaching, research and extension activities. Therefore, the goal of this paper is to describe the process of adapting a university extension project to the remote learning. It is also proposed to share experiences and learnings that can contribute to the design of new pedagogical strategies that provide the student's autonomy in the learning process in this new pandemic reality.||O distanciamento social, decorrente da pandemia da COVID-19, resultou na suspensão das aulas presenciais em todo mundo, fazendo com que os métodos de educação fossem rapidamente adaptados para serem ministrados no formato de ensino remoto de emergência. Essa adaptação inesperada impactou estudantes e professores que, juntos, empreenderam esforços para a experimentação de novas formas de ensinar e aprender a fim de manter a continuidade das atividades de ensino, pesquisa e extensão. É neste contexto, que este artigo se propõe a descrever o processo de adaptação das atividades de ensino de um projeto de extensão universitário para a modalidade de ensino remoto, compartilhando experiências e lições aprendidas que podem contribuir para o desenho de novas estratégias pedagógicas.