-
Teacher training and a bachelor’s degree in Administration: what does ENEPQ bring to Anpad?||Formação docente e bacharelado em Administração: o que traz o ENEPQ na Anpad?
- Voltar
Metadados
Descrição
The objective of this article is to identify what has been discussed in the area of teacher training for programs in administration in all the editions of the Encontro de Ensino e PesquisaemAdministração e Contabilidade (EnEPQ, “Meeting on Teaching and Research in Administration and Accounting”) of the Associação Nacional de Pós-Graduação e PesquisaemAdministração (Anpad, “National Association of Graduate Studies and Research in Administration”). To this end, we carried out a bibliographic study on the 2007, 2009, 2011, 2013 and 2015 editions, using the keyword “Teacher Training”, of which ten articles, out of a total of 525, allowed us to create three categories for analysis. As a result, we observed a concentration in the category “Teaching Internship” present in four studies, with three of them from the last edition, in 2015, which may represent a tendency in teacher training for the field of administration in this event. The category “Workshops” addresses the discussion of teacher training based on the proposal of a professional development plan. Finally, the category “Graduate Studies: StrictoSensu”, refers to preparing researchers in these programs and the student expectations in becoming teachers.||Este artigo tem como objetivo identificar o que vem sendo discutido na área da formação docente para os cursos de Administração em todas as edições do Encontro de Ensino e Pesquisa em Administração e Contabilidade (EnEPQ) da Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Administração (Anpad). Para isso, realizou-se uma busca bibliográfica nas edições de 2007, 2009, 2011, 2013 e 2015, utilizando o descritor “formação docente”, da qual dez artigos, de um total de 525, possibilitaram três categorias de análises. Com o resultado, foi possível verificar uma concentração na categoria do “Estágio Docente” presente em quatro trabalhos, sendo três deles na última edição, em 2015, o que pode representar uma tendência na formação docente para o campo da administração nesse evento. A categoria “Oficinas” aborda a discussão da formação docente a partir da proposição de plano de desenvolvimento profissional. Por fim, a categoria “Pós-Graduação: Stricto Sensu” versa sobre a preparação de pesquisadores nesses programas e as expectativas dos alunos em tornarem-se docentes.
Colaboradores
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Abrangência
DADO AUSENTE NO PROVEDOR
Autor
Denicol Júnior, Silvio | Felicetti, Vera Lucia | Pineda Robayo, Adriana Del Rosario | Nalin, Jaime Antônio
Data
5 de junho de 2018
Formato
Identificador
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4420 | 10.18316/recc.v23i2.4420
Idioma
Direitos autorais
Copyright (c) 2018 Educação, Ciência e Cultura
Fonte
Educação, Ciência e Cultura; v. 23 n. 2 (2018); p. 265-276 | 2236-6377
Assuntos
Higher Education | Teacher Training | Administration. | Educação Superior | Formação Docente | Administração.
Tipo
info:eu-repo/semantics/article | info:eu-repo/semantics/publishedVersion