Descrição
With the advent of the Brazilian Federal Law 10.639/2003, and later, Law 11.645/2008, the union of Art Education and ethnic issues instead of being a possibility, became compulsory, which proposes a new look at the Art Education curriculum. The Education of young people and adults (EJA) has established itself as a specific teaching way. Since the EJA students have gone through processes of social exclusion, they bring into classroom ethnic-racial issues. Therefore, this study presents authors who think the school curriculum, the EJA and the teaching of Arts, creating connections with the ethnic-racial themes.||Com o advento da lei 10.639/2003, e posteriormente da lei 11.645/2008, a junção Arte e etnia sai da condição de uma possibilidade tornando-se uma obrigatoriedade, o que propõe um novo olhar sobre o currículo de Arte. A Educação de Jovens e Adultos tem se afirmado como uma modalidade específica de ensino. Por serem sujeitos que possuem marcas de exclusão, os alunos da EJA trazem para sala de aula questões étnico-raciais. Dessa forma, esse estudo irá apresentar autores que pensaram o currículo escolar, a EJA e o ensino de Artes, criando conexões com a temática étnico-racial.