Descrição
In this study, we aim to understand the experiences of children on a family visit to the zoo, through conversations and interactions. Participants included seven families with children between the ages of 4 and 11. The visit was recorded from the child's perspective, using a GoPro camera during the journey. The audiovisual records were coded following a protocol that identifies the types of conversations and interactions and, subsequently, through an analysis performed through axial coding in which the following constructs emerged: (1) Interest, (2) Social interaction and exploration of the environment, (3) Meaning Construction and (4) Emotions. The results show that children were protagonists within their family group, demonstrating autonomy in space and interest in animals, with dialogues that indicate the construction of meaning and emotional responses – important aspects for learning experiences.||Neste estudo, temos como objetivo entender as experiências das crianças em visita familiar ao zoológico, por meio das conversas e interações. Os participantes incluíram sete famílias com crianças entre 4 e 11 anos. A visita foi gravada na perspectiva da criança, por meio de uma câmera do tipo GoPro durante o percurso. Os registros audiovisuais foram codificados seguindo um protocolo que identifica os tipos de conversas e interações e, posteriormente, por uma análise realizada por meio da codificação axial em que emergiram os seguintes constructos: (1) Interesse, (2) Interação social e exploração do ambiente, (3) Construção de significado e (4) Emoções. Os resultados evidenciam que as crianças foram protagonistas dentro de seu grupo familiar, demonstrando autonomia no espaço e interesse pelos animais, com diálogos que indicam a construção de sentido e respostas emocionais – aspectos importantes para as experiências de aprendizagem.