Descrição
The artifact of the library that was the book is being replaced by information. This change was mainly as a result of growth of the media, particularly the Internet and Information and Communication Technologies (ICTs), opening new spaces and environments for libraries. Therefore, the existence of this technological environment consultation, sharing and dissemination of information is constituted in a differentiated approach in the teaching-learning process, that the ally ICTs and Internet resources can overcome the existential gap between teachers and librarians reconciling the library collections and digitized books to the means for promoting educational success. Since they work together, teachers and librarians, can influence student performance in relation to the achievement of higher levels of literacy and writing, research, learning, problem solving and also in the use of ICTs.||O artefacto da biblioteca que era o livro está sendo substituído pela informação. Esta mudança ocorreu, principalmente, como consequência do crescimento dos meios de comunicação, particularmente da Internet e das Tecnologias de Informação e Comunicação (TICs), abrindo novos espaços e ambientes para as bibliotecas. Portanto, a existência deste ambiente tecnológico de consulta, partilha e disseminação da informação constitui-se em uma ação diferenciada no processo de ensino-aprendizagem, que ao aliar-se as TICs e aos recursos da internet poderá superar o fosso existencial entre professores e bibliotecários conciliando o acervo bibliográfico e livros digitalizados aos meios para promoção do sucesso educativo. Já que ao trabalharem em conjunto, professores e bibliotecários, podem influenciar no desempenho dos alunos no que se refere ao alcance de maior nível de literacia e escrita, pesquisa, aprendizagem, resolução de problemas e também na utilização das TICs.